Aflevering 64 - Mirjam NeelenWat is jouw belangrijkste criterium bij het ontwikkelen van een training? Wetenschappelijk bewijs of een goed gevoel?
"Ik hoop dat dit gesprek niet al te pessimistisch wordt", begint Mirjam Neelen net voor ons interview. Ze heeft een kritische blik op hoe trainingen worden ontworpen en ingezet. Ondanks dat de kans bestaat dat je nog nooit van Mirjam hebt gehoord, is haar CV indrukwekkend te noemen. Ze is Head of Global Learning Design & Learning Sciences bij Novartis en werkte eerder bij Accenture, Google en T-Mobile. Ze studeerde MSc Learning Sciences aan de Open Universiteit en heeft een MA psycholinguistics en een BA in speech therapy. Samen met Paul A. Kirschner schreef zij het boek Evidence-Informed Learning Design. Een boek dat iedere L&D professional zou moeten kennen en lezen! In het interview bespreken we de volgende onderwerpen: - Evidenced-informed leren: wat is het en waarom is het belangrijk? - Wat is een 'three star learning experience'? - Welke misopvattingen zijn er over leren die effectief leren in de weg staan? - Hoe zorgen we voor een optimale leerervaring? Welke 'tools', 'technieken' en 'ingrediënten' van learning-design kan men hiervoor inzetten? Soundcloud: https://soundcloud.com/user-714057937/osg-64 Spotify: https://open.spotify.com/episode/7yK1pgS4gc8jGbaoZm2ieT?si=8f444a71e5e84d7b Podcastapp: https://podcasts.apple.com/nl/podcast/osg-64-evidence-informed-trainingen-ontwerpen-met-mirjam/id1451875404?i=1000519814701
0 Comments
Leave a Reply. |
Over spreken gesprokenInterviewt experts op het gebied van de impact van spreken, beïnvloeding en storytelling. Archieven
April 2023
Categorieën |