Zonder verbinding, geen invloed.
Maar soms is dat knap lastig. Want zeg ik wat er echt in mijn hoofd omgaat of draai ik om de hete brei heen? Wat zal er gebeuren als ik de ander meer ruimte geef en ik dingen hoor die ik liever niet wil horen? Hoe werken we samen op een manier die goed is voor álle betrokkenen? Zowel op het werk als thuis? In aflevering 96 ging ik daarover in gesprek met Adrian Roest. Hij studeerde theologie en maatschappelijk werk, werkte jaren in de zorg en legde zich vanaf 2014 volledig toe op zijn ondernemerschap. Adrian heeft samen met Karien Dommerholt en Robert Tannemaat het organisatieadviesbureau SamenWerkt.nu en schreven het boek 'Als elke stem telt'. Hierin bundelen zij de laatste inzichten over het stimuleren van een effectieve samenwerking. Over psychologische veiligheid van Amy Edmondson tot geweldloze communicatie van Marshall Rosenberg. In het interview deelt Adrian de niveaus van verbinding, de stappen bij geweldloze communicatie en het code-woord om weerstand als sneeuw voor de zon te laten verdwijnen. Daarnaast coacht hij stellen samen met zijn vrouw Willeke Roest. We hebben het dus niet alleen over hoe je die effectieve samenwerking ontketent binnen je team of organisatie, maar ook hoe je dat doet met de mensen die het dichtst bij je staan; in je gezin. Veel dank voor dit leuk openhartige gesprek Adrian! Je merkt dat we allebei niet vies zijn van humor want we lachen en relativeren ook wat af. Was top! 😁 Soundcloud:https://soundcloud.com/user-714057937/osg-96?utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing Spotify: https://open.spotify.com/episode/6MhdaBc2LD9B150vnji9vA?si=ce399a27d87e47cb Podcast:https://podcasts.apple.com/nl/podcast/over-spreken-gesproken-podcast/id1451875404?i=1000570262592
0 Comments
Hoe zorg jij voor een onweerstaanbare aantrekkelijke #klantbeleving?
Zo he, dat is een mond vol... Maar klanten verwachten in toenemende mate een buitengewone #service. Dat betekent vriendelijk zijn, enthousiasmeren. Dat betekent de klant het gevoel geven dat je exact snapt wat de behoefte is. En dat je daar weer feilloos op aansluit met jouw product of dienst. Heb je al de nodige positieve recensies online staan? Denk je na over innovatieve oplossingen om de klant in de toekomst nog steeds te kunnen bedienen? Stuur je al een kaartje op de verjaardag? Vergeet je niet de dat de oudste kortgeleden is afgestudeerd? Customer journey's, loyalty programma's, punten sparen totdat je een ons weegt... soms is het best vermoeiend om die klant tevreden te houden. Een prille troost? Al je goedbedoelde acties verbleken als sneeuw voor de zon als je het meeste cruciale mist: échte menselijke aandacht. Vergeet B2B of B2C... langdurige relatie stuwen op H2H: Human 2 Human. Dat is waar ik het met Danielle de Jonge over heb in aflevering 95 van de Over Spreken Gesproken podcast. Danielle is zelf podcasthost van dé klantenpodcast in BNR Nieuwsradio, heeft meerdere bestsellers geschreven en is go-to expert op het gebied van het bouwen van eigentijdse klantenrelaties. Na afloop van het luisteren van dit gesprek weet jij hoe je jezelf onderscheidend kunt profileren en op doeltreffende wijze klanten kunt vinden en houden. Niet doorvertellen hoor. 😉👍 Heel veel dank voor het mooie gesprek Daniëlle! Spotify: https://open.spotify.com/episode/0PhWPqCh04miNe2qsCd37F?si=009fe0bead464031 Podcast: https://podcasts.apple.com/nl/podcast/osg-95-een-onweerstaanbare-klantbeleving-met-dani%C3%ABlle/id1451875404?i=1000568824769 Soundcloud: https://soundcloud.com/user-714057937/osg-95?utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing |
Over spreken gesprokenInterviewt experts op het gebied van de impact van spreken, beïnvloeding en storytelling. Archieven
April 2023
Categorieën |